Antidepresivi - mogući uzrok raka prostate

Antidepresivi - mogući uzrok raka prostate

Posljednjih godina, pozornost znanstvenika privukla je veza između antidepresivna i rizika od nastanka raka prostate.

Ispitivana je povezanost uporabe tricikličnih antidepresiva (TCA) i lijekova iz grupe selektivnih inhibitora serotonina (SSRI) i nastanka raka prostate.

Agencija za rak iz Kanade promatrala je grupu od 7.767 slučajeva oboljelih od raka prostate dijagnostificiranih u periodu od 20 godina (od 01.01.1981. do 31.12. 2000. godine) naspram kontrolnoj grupi od 31.068 muškaraca koji su bili grupirani po godinama starosti u istom vremenskom intervalu. Prosječna starost pacijenata bila je 71,4 godine, a prosječno vrijeme uzimanja lijekova 16,8 godina, i za pacijente i za kontrolnu grupu.

Pronađena je značajna povezanost uporabe tricikličnih antidepresiva i rizika od nastanka raka prostate kod pacijenata koji su ove lijekove koristili u trajanju od 2 do 5 godina prije postavljanja dijagnoze. Uporaba lijekova iz grupe SSRI nije pokazala povećan rizik od nastanka raka prostate.

Smatra se da triciklični antidepresivi povećavaju stvaranje DNK u malignim stanicama i da na taj način stimuliraju rast i razvoj tumora. Znanstvenici smatraju da treba napraviti dalje kliničke studije kako bi se došlo do konkretnijih dokaza.



TCA | rak prostate | SSRI | antidepresivi | triciklični antidepresivi |

Komentirajte članak
Naslov
Komentar
Prepišite kod CaptchaImage
Sva polja za unos su obvezna.
Komentari
Anketa
Da li volite ljeto?
Moje zdravlje ©2016 Sva prava pridržana